Avcı diye anılan Sultan IV. Mehmed'in1657 yılı sonbaharında büyük bir kalabalık eşliğinde Edirne'ye ava gidişi çok büyük bir gösteriye dönüşmüş o yıllarda İstanbul'da İsveç Büyükelçisi olarak bulunan Claes Ralamb da yaptırdığı bir dizi yağlıboya resimle bu yolculuğun ilk bölümünün bir görsel kaydının tarihe kalmasını sağlamıştı. Yirmi tablodan oluşan ve bugün İsveç'teki Nordiska Museet'te korunan bu neredeyse 'sinematografik' kaydın sergilenebilir durumdaki on altı parçalık bölümü sözünü ettiğimiz olaydan yaklaşık üç yüz elli yıl sonra yeniden İstanbul'a Pera Müzesi'ne konuk oluyor. Ava meraklı bir padişah sanatsever bir büyükelçi adsız bir ressam ve 17. yüzyıl giysileri içinde tablodan tabloya sesizce yürüyen Osmanlılar... Avcı Mehmed'in Alay-ı Hümayunu gerek sanatsal gerekse tarihsel açıdan çok yönlü okumalara açık bir bilmece-sergi.