"Özdemir Asaf'ın şairdeki 'ikinci kişi' problemini ikinci kişi ile kendi arasındaki bağıntıları çeşitli yönlerden derinleştirdiği yaşayışını dolduran davranışları soyutlaştırarak bir düşünce planına yükselttiği bunu yaparken de 1950 şiirinin ortak biçim anlayışından ayrı özel bir dil kullandığı görülür; çelişmeli oyunlu bir mantık düzeninde mısra sayısını çok kere en aza indirdiği de olur."
Behçet Necatigil
"Özdemir Asaf 1950'lerde kişiliğini bulduğu şiirinin özelliklerini belirginleştirdiği zaman bütün akımların dışında bir şairdi. Düşünceleri duyguları yoğunlaştırıp kısacık şiirler yazışıyla Uzak Doğu ülkelerinin bilge şairlerine benziyordu. Bu özelliğiyle Garip akımının ilk günlerine de bağlanabilirdi ama o akım içinde fazla bir yer tutmayan bu anlayış Özdemir Asaf'ta düşünceye iyice ağırlık verilerek benimsenmiş özenle işlenmiş geliştirilmişti. Şiir düşüncelerin duyguların yoğunlaştırılmasında aranıyordu. Uzun şiirlerde bile parçaların bu anlayışla ele alındığı açıktı."
Memet Fuat
Çiçek Senfonisi - Toplu Şiirler çağdaş Türk şiirinin en özgün isimlerinden biri olan Özdemir Asaf'ın sağlığında yayımladığı yedi şiir kitabını bir araya getiriyor: Dünya Kaçtı Gözüme Sen Sen Sen Bir Kapı Önünde Yumuşaklıklar Değil Nasılsın Çiçekleri Yemeyin Yalnızlık Paylaşılmaz