"Derviş Zaim çok katmanlı sembollerin birbirine örüldüğü kahraman olamayan kahramanları ile tarihin üst üste binmiş katmanlarındaki ortak anlara ve o anın zaafına dayanan öyküleri üzerinden diyalogu amaçlayan; aslında öykü anlatmayan ya da anlatılan öykünün filmin gösterdiği ve tartışmak istediği şeylerin arkasında kaldığı öyküler anlatıyor. Ama en ayırt edici ve Zaim'in sinemasını bugünün gerçekliği içinde kendine has ve aykırı kılan geniş tarihle kişisel tarihin karşılaşma anlarına ve o an içerisinde zayıf düşmüş çaresiz insani hatalar yapan insanları ele aldığı filmlerinde kurduğu estetiğinin politik olanla ilişkisidir."
BÖLÜM BİR TARİH ve POLİTİKA
Geniş Zamanlı Tarihin Şiiri Z. Tül AKBAL SÜALP
Çatışmadan Uzlaşmaya Tehdit ve Öteki Algısının Önemi: Üçüncü Taraf Olarak Zaim Filmleri Müberra YÜKSEL
Polis Şiddetini Zaim Filmlerinden Okumak: Yatlarda Hesaplaşan Filler ve Karakolda İnşaatta "İfadesi Alınan" Çimenler Hülya DOĞAN
Çamur'da Yakin Geçmişle Yüzleşme: Uzlaşmak Mümkün (Mü?) Ahmet Serdar AKTÜRK
Uzun Bir Yolculuğun Hikâyesi; Ayrıksı Bir Yönetmenin İzinde... Zahit ATAM
BÖLÜM İKİ: ANLATI
Derviş Zaim'ler: Senaryo Yazarı Derviş Zaim ve Yönetmen Derviş Zaim Serpil KIREL
Türk Sinemasında Bağımsızlık Tartışmaları Çerçevesinde Derviş Zaim Filmleri Âlâ SİVAS
Yersiz Sinema (Inappropriate Cinema) Brian Bergen AURAND
Minyatür Aynasından Sinemaya Yansıyanlar: Cenneti Beklerken'de Anlatı ve Anlam Aslıhan DOĞAN TOPÇU
BÖLÜM ÜÇ: ESTETİK
Derviş Zaim Filmlerinde İslam Estetiğinin Yeniden İnşası Hilmi YAVUZ
"Nun" Harfinin Peşinde Bir Usta Özgün Sinema Estetiğinin Peşinde Bir Yönetmen Meral ÖZÇINAR
Nokta: Geleneksel Estetiğin Yaratıcı Yeniden Üretilmesi Erol ÇATALBAŞ