Sinemanın gündelik yaşamdaki yerine seyircinin filmlerle ilişkisine filmlerdeki sinematografik düzenlemelerin sırlarına sinema gibi uzmanlar tarafından üretilen bir endüstrinin -kültür endüstrisinin- bir dalı olan film üretiminin ardında yatan temel oluşumlara ve filmlerin ilettikleri temsiller aracılığıyla aslında nasıl birer ideolojik düzenleme olabildiklerine dair çeşitli kuramsal yaklaşımların bir araya getirildiği bu kitapta sinema; seyirci bakış kültür endüstrisi temsil ve oryantalizm kavramları bağlamında irdelenmektedir.
Başka bir deyişle kitap sinema ile ilgili "Seyirci filmlerle başbaşa kalınca neler yaşar?" "Bakmak masum bir eylem olabilir mi?" "Sinema öteki ile ilişkimizi nasıl düzenler?" "Doğu ve Batı birbirine nasıl bakar" "Kültür Endüstrisi üretimleri karşısında seyirci aktif midir pasif midir?" gibi sorularının yanıtlarını Hansen Foucault Mulvey Hall Spivak Said Adorno Benjamin gibi kuramcıların çalışmaları eşliğinde aramaktadır.