Allah'ın yaratıcı emriyle meydana gelmek anlamında yaratılış tabiatın varoluşunun daimî ilkesidir. Yaratılış ilkesine göre tabiat her zaman Allah'ın yaratıcı emrinin etkisiyle gerçekleşir. Bu İslam'ın tevhîd ilkesinin bir ifadesidir aynı zamanda. Çünkü bir tek yaratıcı kabul etmeyi varoluşu bütünüyle Allah'ın kuşatıcı iradesine bağlı görmeyi anlatır. Böylece yaratılış tabiat hakkında bağımsızlık fikrini reddeder. Tabiat sürecini özerk görmek anlamında tabiatçılığa muhalif düşer.
Yaratılış ilkesini araştırarak İslam metafiziğinin güncel imkanlarını ortaya çıkarmak bu arada modern zamanlara hükmeden tabiatçı dünya görüşünün temelsizliğine ve neticesizliğine işaret etmek bu kitabın bütün hüneri. Vurgusu ise tabiatçılığın bağlarını çözmedikçe hiççiliğin kancalarından kurtulmanın mümkün olmayacağı...
Kitaba göre yaratılış yegâne "insanî" varoluş ilkesidir. Çünkü "Ben kimim ve bütün bunların mânası ne?" sorusunu benzersiz biçimde insanî varlığın lehine cevaplar. Dünyada ilahî emirle varolduğumu belirtmenin ötesinde kendimi Yaradan'a yani iyiliğe adarsam ölümümden sonra yeni bir dünyada ebediyen mesudâne varolacağımı haber verir. Bu haberin gerçekçi algısına hizmet etmek de yazarın asıl gayesi.