Bruno Bauer'in Die Judenfrage'sine ve "Die Fähigkeit der heutigen Juden und Christien frei zu werden"ine karşı bir polemik yazısı olan Yahudi Sorunu Marx'ın Hegel'in Hukuk Felsefesinin Eleştirisne Katkı - Giriş gibi 1843'te yazılıp 1844'te Deutsche-Französische Jahrbücher'de yayınlanan gençlik dönemi ürünlerindendir. Dinden özgürleşmenin yalnızca yahudilerin değil tüm insanlığın yalnızca dinden değil tüm ekonomik politik ve dinsel bağlardan özgürleşmesi genel çerçevesi içersine oturtulduğu bu yazısında Marx özel yahudi sorununu bir yandan sivil (burjuva) toplum içinde büründüğü maddi koşullanma ilişkisi içinde ele alırken öte yandan genel yabancılaşma sorunu içine yayarak genel olarak kurtuluşun insani özgürleşmenin yetkin bir çözümlemesini sunuyor.
"Gerçek bireysel insan ne zaman soyut yurttaşı kendinde yeniden-soğurup bireysel insan olarak günlük yaşamında özel işinde ve özel durumunda cinsil varlık olursa ne zaman insan kendi güçlerini toplumsal güçler olarak tanır ve örgütler ve böylece toplumsal gücü kendisinden politik güç biçiminde ayırmazsa işte ancak o zaman insani özgürleşme tamamlanmış demektir."