Uluslararası değer kazanmış kadın ressamlarımızdan Kâinat Barkan Pajonk yepyeni çalışması ''KÂİNAT'IN GÖZLERİ '' adlı kitabını sanatseverlerin beğenisine sunuyor.
Birçok şairin ikinci uğraş olarak resmi seçtiği günümüzde şairliğini resim sanatı ile dile getiren ve bu alanda sanatseverlerin dikkatini çekmeyi başaran Kâinat Barkan Pajonk resim sanatına yönelik değişik bakış açılarını ele aldığı resimlerini ''KÂİNAT'IN GÖZLERİ '' adlı albüm - kitapta topladı.
Albüm kitapta; yapımcı yönetmen Servet SOMUNCUOĞLU'nun Kâinat Barkan ile resim sanatı üzerine yaptığı röportajı da yer almaktadır.
Kâinat Barkan; ''Sanatçı doğadan aldığını kendi felsefesi görüşleri ve hayalleri ile yoğurup resim müzik heykel şiir gibi ürünlerle dışa vuran kişidir'' demekte ve kendisinin de bu görüşte konumlandırmaktadır
Şehir tiyatroları realizatörlüğü ve bir çok büyük şirketin sanat yönetmenliği gibi önemli görevlerde farklı çalışmalarıyla göz dolduran ressam Kâinat Barkan resme ilgi duyan sanatseverlere eşsiz bir kaynak sunuyor.
Tevfik Fikret Nazım Hikmet: Ahmet Muhip Dranas İlhan Berk Metin Eloğlu ve yakınlarda ilk kez resimlerini sergilediğimiz Oktay Rıfat ..Bu listeye daha pek çok kişiyi katabiliriz ama benim söylemek istediğim ressam şairler değil kuşkusuz. Ben bir resim şairinden söz etmek istiyorum daha çok. Çünkü 20 yıllık dostum Kâinat Barkan (Pajonk) bir resim şairidir bence.
Ümit Yaşar OĞUZCAN
Kimileri vardır büyük gürültülerle tıpkı bir yaz yağmuru gibi büyük patlamalar büyük iniş çıkılar gösterirler. Kimileriyse ılık bir bahar esintisi gibi ama hep sürekli aynı çizgide ve çoğu defa da bu istikrar içinde daha iyiye daha güzele bir çaba içindedirler. İşte benim tanıdığım Kâinat da bu çizgisini ancak ileriye ve güzele varma çabasında bozanlardandır.
Abdülkadir GÜNYAZ
Kainat'ı bu kez bir bakıma simgeci motifteki uyumun ana güce etkin ve edilgen tutumunda taptaze olgun tartışmasız doyumlu görüyoruz.
Gültekin ELİBAL
Kâinat son çalışmalarında genellikle doğaya bağlı bir anlatımcılık yönelişlinde; yer- yer ilk çıkış noktası "soyutlama" eğiliminden de bir ölçüde yararlanan değişik istif düzenleri içinde bir Orta Anadolu gezisinin getirdiği coşku ve çeşitli motifleri bir soyut-somut bileşimi ile bağdaştırmaya götürüyor.
Ahmet KÖKSAL
Bir grafik tadı öneren biçimsel çalışmalarını renk figür ve alabildiğine incelik ve yalınlıkla örgüleşen kimliğinde tüm sevgisine karşın renk eşdeğerinde titizlikle seçilmektedir.
Rıfat ABABAY
Özellikle plastik sanatlar alanında uğraşanlar çalışmalarını yeni buluşlarını kendi başına yürütmeye yöneliyorlar. İşte bu sanatçılarımızdan biri de uluslararası değer kazanmış ressam Kâinat Barkan Pajonk...
Selmi ANDAK
Kâinat Barkan tıpkı kendi gelişim sürecini damıttığı gibi doğanın kaba nesnelliğinden damıtılmış nakış göstergeleriyle kendi özgün resim yaşamının bilgeliğini de koruyor.
Sezer TANSUĞ
Fotoğraf makinesi gibi hafızası olan ressam.
Karin SCHACKERMAN
Oldenburger Kurier
Belli çizgisinden hiç kopmadan çoğalan isim: Kâinat Barkan Pajonk.
Celaleddin ERÖGE
*Kâinat Barkan Pajonk (1937) 1960'lı yıllarda renkli ve lekesel bir anlatımla çalışırken giderek sade yalın bir anlatım diline ulaşmakta durağan dingin kompozisyonlarla insan-doğa yaşamsallığını uçsuz bucaksız ovalarda vermektedir.
Prof. Dr. Ayla ERSOY
Kâinat Barkan örneği ressamlar; şu yokluğun acısını en çok tadanlardandır. Özellikle Türkiye gibi resim sanatı alanında durumu bambaşka olan memleketlerde gereken ortamı da yaratacak olanlar sanatçıların kendileridir. Kâinat Barkan'ı bu yönden en ıssız olan yolu seçmiş kendisine. İsterse seyirci bulunmadan ressam kişi inandığını bırakmayan pazarlığa uzlaşmaya yanaşmayandır.
Nuri İYEM
Pajonk rengin de değerini vermiş egemen bir rengi uyuşum içinde bağdaştırdığı renklerle iyi örmüş renkli niteliğinde de başarı sağlamıştır.
Güzin Fuad OKBAY