"Uzakdoğu uygarlığında 'şiddet' fikri çok farklıdır; 'doğrudan eylem' dışlanır 'dolaylı eylem' övülür. En iyi tahsildar Çin'de en iyi vergi toplayan değil vergi toplarken en az can yakandır; en iyi komutan en iyi savaşan değil döneminde pek mesele çıkmayacak kadar talihli olandır... Bu Batı'nın erdem sorunsalıyla karşıt bir durum: Aristo'da erdem kendi alanında başarıyla ölçülürdü ama başarı tanımlanmış bulunan işini iyi yapmaktı... Doğrudan eylem; Batı uygarlıklarında kuru tarım topyekûn hasat; dolaylı eylem Çin tarımı entansif; musonları bekler tek tek bütün pirinç saplarıyla ve taneleriyle uğraşır... Batı tıbbı; kesme dikme ve delme; Çin tıbbı uzaktan yakma ve akupunktur... Batı'da kürek Uzakdoğu'da yelken... Batı'da sürü-kitle çobanlığı Uzakdoğu'da çobanlık yok daha doğrusu manda çobanı çocuklar genellikle sürünün kaplan tarafından kapılmalarını engeller..."
Ulus Baker "Yazı"sını akışları kazaları olayları biriktiren gösteren kaydeden bir "Dolaylı Eylem" makinesi olarak kuruyor: "Yazmak iletişim kurmak değil direnmektir." Aralıklı ve süreksiz figürlerin makinemsi düzenekleriyle kesilen sürekli içerik ve ifade akışları sistemi olarak yazı... F-Tipi'nden ölüm oruçlarına 11 Eylül'den muhafazakârlığa dilin totaliterliğinden aileye. yazı makinesini çalıştırıyor.
Dolaylı Eylem üç bölümden oluşuyor: Eylem Felsefesi [Akışlar] Arıza Felsefesi [Kazalar] Olay Felsefesi [Olaylar].