Bu kitabı okuyan hiçbir milliyetçi ve devrimci Türk vicdan azabından değil de gönül üzüntüsünden birkaç gece kurtulamaz. Bu kitap bir milliyetçi ve devrimci Türk'e onu okutmamak ve unutturmak değil bütün atılışlarımızla irademizin ve aklımızın bütün gücü ile bu geriliği bu yoksulluğu ve bu kimsesizliği ortadan kaldırmak aşkını verir. Ziraat Enstitüsü'nün Tıp Fakültesi'nin Yüksek Mühendis Mektebi'nin Siyasi İlimler Mektebi'nin ve Üniversite kollarının hepsinde öğretmenin bu kitabını okuturdum. Bu kitap üzerine tezler hazırlatırdım...
Falih Rıfkı Atay (Ulus)
Mahmut Makal yeryüzünde kültüre hizmet etmiş dünyayı daha iyiye ve daha güzele götürmek için çaba harcamış dört kişiden biridir. Eskiden İstanbul İstanbul'du taşra da taşra. Romancı yazar şair adam kentsoylu olmalıydı. Makal bu çerçeveyi parçaladığında bomba patlamıştı.
İlhan Selçuk (Cumhuriyet)
Bizim Köy 1950'de bir başyapıttı. 1995'te de bir başyapıt. Anlatılan nesne ya da olayın kendisi sanılacak ölçüde yalın anlatımıyla sıradanı şiire dönüştüren gözlem gücüyle yoksulun o soylu ve varla yok arası gülümsemesiyle donanmış genç anlatımcının duyarlı olduğu kadar da nesnel yaklaşımıyla Bizim Köy yazınımızda bir doruktur...
Prof. Tahsin Yücel (Cumhuriyet)
Böyle bir kitap durumu dolayısıyla her türlü edebiyat sorununu aşmasına karşın amacının bambaşka olmasına sonuçlarının da Türkiye'de birçok aydının politikacının görüşünü değiştirme olasılığı bulunmasına karşın Makal'ın yalnızca bir tanık rastlantıların yazar yaptığı bir sanatçı olmadığını ısrarla belirtmek gerekir. Mahmut Makal güçlü açık keskin bir deyişle yazıyor. Ama bu deyiş çoğunlukla gerçek yazarı belirten anlatılmaz bir büyü sezdiren kekre bir şiire erişiyor...
Tunus (Action)