Kitaptaki konuların ana başlıkları:
I. BÖLÜM: FELSEFEYE ÇIKIŞ
A. Zekâ ve Doğal Yönelimsel Düşünme Adımları
B. Doğal Akıl Yürütmelerin Felsefi Sonuçları
II. BÖLÜM FELSEFEYE GİRİŞ
A. Hakikat Problemi
B. Özgürlük Problemi
C. Yaratıcı Eylem
SONUÇ
Bu kitap sadece felsefenin problemlerini tanıtmak yerine problemlerin doğmasına neden olan arka planı ve sonunda ortaya çıkacak olan resmin bütünlüğünü de sunmakla felsefeye giriş niteliğindeki kitaplar arasında Dünya'da bir ilktir. Ayrıca insan zekâsının doğasını çözümle-me çalışmasıyla da felsefe dünyasına yeni bir teori teklif etmektedir. Çok boyutlu dili filozof-lardan bilim insanlarına ve felsefeye öğrenci olan herkese hem kestirmeden hem de son dere-ce zengin bir felsefi içerik sunmaktadır.
Felsefe insan zekâsının doğal bir sonucudur ve zekânın problematik çatısını taşır. Diğer bir deyişle felsefe insanın doğasında gizlidir. Zekâ bebeklikten itibaren dil-kültür labirentinin içine girmekle oluşan kavramsal illüzyonların bir ürünü olarak olgunlaşır. Yani insan zekası doğal olarak illüzyon üretmekte ve ürettiği illüzyon içinde kendini kültürleyerek oluşmakta-dır. İnsan böyle bir kültürel illüzyonlar hapishanesinin içine doğar ve tek çıkış yolu kendi do-ğasındaki illüzyon üreten yanıltıcı mekanizmanın doğasını çözmektir. Bu çözümleme kültü-rümüzün hazırdan verdiği cevaplara sorgusuz bağlanıp teslim olmaktan kurtulmamızı kendi aklımızla bilerek düşünerek hakiki cevaplar aramamızı sağlar ve kendi benliğimizi yeniden ve yeniden sonsuzca yaratma dinamizmi kazandırır. Burada da keşfedilmeye çalışılan insan zekâsının doğasını oluşturan mantıksal yapı ile felsefenin temellerini oluşturan problemleri bütünleyen mantığın özdeşliği sergilenmekte felsefe tarihinden gelen ünlü örneklemelerle felsefenin temel alanları yeniden inşa edilmektedir.
Felsefenin doğasını insan zekâsında bulmak felsefe eğitiminin de önünü açmaktadır. Öğrenci-lerin felsefenin temel problem alanları arasında bir ilişki ve mantık olduğunu görmeleri ve felsefe sorularını doğrudan kendilerinde bulmalarının heyecanı onları bütünü kavrayan birer filozofa dönüştürmektedir. Siyasete mesafeli olması ve felsefenin ve öğretmenliğin her farklı-lığı kuşatan ve aşan bir insanlık sevgisinde temellenmesi sayesinde her bilinç seviyesinden insanın doğrudan kendi hakikatiyle temas etmesini ve ufkunun açılmasını sağlaması bu kitap-taki saf felsefi yapının başarısının ve doğruluğunun bir sağlaması olarak görülebilir. Böyle bir felsefe eleştirel ve yaratıcı temel sanat olarak karşıtların sığınacağı uzlaşabileceği biricik özerk alandır düşmanlık ve kinin söneceği insanlığa duyulacak iyimser umudun biricik kay-nağıdır.