"Sanat Eğitimi" konulu özel bir dosya hazırladı. Dosya farklı bakış açılarını okuyucuya sunarak Türkiye'de sanat eğitiminin gelişimine ve alandaki tartışmalara katkıda bulunmayı amaçlıyor. İKSV Kültür Politikaları Çalışmaları Direktörü Özlem Ece ve Ohio State University'den Zülal Fazlıoğlu Akın'ın eşeditörlüğünde hazırlanan dosyaya akademisyenler sanat eğitmenleri ve kültür profesyonelleri katkıda bulundu. Sanat eğitiminin bireysel ve toplumsal öneminden kültür politikalarına kadar farklı konular ele alındı. Sanat Eğitimini Yeniden Düşünürken... Özlem Ece ve Zülal Fazlıoğlu Akın yazılarında: Sanat eğitimini neden şimdi gündeme almalıyız? Sanat eğitiminin kişisel ve toplumsal gelişim açısından eğitim sistemindeki önemi nedir? Türkiye'de bu konuda geliştirilen güncel politikalar neler? Sonuç olarak neler yapılabilir? sorularına cevaplar arayıp öneriler getirdiler. Sanat Eğitimi İçin Zihinsel Dönüşüm Gerekiyor İstanbul Bilgi Üniversitesi Kültür ve Sanat Yönetimi Bölümü öğretim üyesi ve Kültür Politikaları ve Yönetimi Araştırma Merkezi (KPY) müdürü Doç. Dr. Asu Aksoy Türkiye'de sanat eğitimini kültürel haklarla ilgili uluslararası sözleşme ve tartışmalar bağlamında inceledi. Sanat Eğitimi ve Yanlış Anlaşılmalar Devlet Tiyatroları Opera ve Balesi çalışanları vakfı (TOBAV) genel başkanı Tamer Levent sanat kavramının kökenlerinden yola çıkarak anlayış ve yaklaşım farklarından dolayı yaşanan sorunlara sanat eğitimindeki gereksinimlere işaret etti. Sanatın hem Batu hem Doğu'da her zaman yaşamın içinden gelmesi bunun kullanılan dillere yansıması gibi önemli noktaları vurgularken Vakfın çalışmalarından örnekler verdi. Küresel Bir Sanat Eğitimi Görüşü: Amerika'dan El Sistema'dan Önemli Fikirler ve Türkiye'den Mükemmel Bir Program Julliard Carnegie Hall ve Lincoln Center'da fakülte üyesi olan Eric Booth müzik eğitimi alanında yaşanan en önemli gelişmelerin merkezinde yer alan bir uluslararası danışman olarak çalışmalarını sürdürüyor. Yazısında müzik eğitiminde yeni fikirleri El Sistema ve Barış İçin Müzik örnekleriyle birlikte ele aldı. Türkiye'deki Yükseköğretimde Görsel Sanatlar Eğitiminin Sorunları ve Çözüm Önerileri Doç. Dr. Ali Osman Alakuş Türkiye'de yükseköğrenim sisteminde görsel sanatlar eğitiminin mevcut koşullarını ve sorunlarını ele aldı çözüm önerileri getirdi. Görsel Sanatlar Eğitiminin Gerekliliği ve Tarihçesi Prof. Dr. Vedat Özsoy görsel sanatlar eğitimini evrensel temelleri tarihi özellikle Osmanlı'da ve Türkiye'deki tarihçesi üzerinden değerlendirdi. İnsani bir olgu olarak sanat-zanaat sanatçı-toplum ilişkisilerini de kapsayarak ele aldı. İçeride ya da Dışarıda: Yaratıcı Pratikler ve Sanat Ortaklıkları Üzerine ABD'de Ohio Eyalet Üniversitesi'nin çağdaş sanat araştırmaları uluslararası laboratuvarı olarak tanımlanabilecek Wexner Center for the Arts'ta okul programları eğitimcisi yazar ve sanatçı Dionne Edwards sanat eğitiminde yaratıcı pratikleri ve ortaklıkları Pages programı deneyimiyle birlikte değerlendirdi. Noktaları Birleştirmek: Topluluk Katılım ve Topluluk Temelli Sanatlar Eğitimi Güney Kore Gwangiu Chonnam National Üniversitesi Kültür Çalışmaları Departmanı'nda Yrd. Doç. Dr. InSul Kim topluluk temelli sanatı ve eğitimini kavramsal bağlamda irdeledi. Sanat Eğitimi Sokak ve Kurumlar Sanatçı ve eğitimci Emre Zeytinoğlu sanatın ve sanat eğitiminin algılanışını özellikle Türkiye üzerinden ele aldı. Platon'dan Adorno'ya kavramsal açıdan konuyu ele alırken günümüzdeki koşulları sorguladı. Jale N. Erzen ile Söyleşi Sanat Dünyamız için Nazlı Pektaş'ın hazırladığı Bellek/Emek dizisinin konuğu Jale N. Erzen sanatçı ve öğretim üyesi kimliğiyle "sanat eğitimi" dosyasında yer aldı. Erzen Türkiye'de hem yükseköğretimde hem sanat yayın alanında önemli bir isim ve kaynak olarak somut tecrübelerini paylaştı. Ayrıca Sanat Dünyamız'ın özel "fragMENtaTION" serisinde: Timm Rautert'in projesi: The Final Program Sanat Dünyamız'ın süregelen fragMENtaTION dizisinin 20. sanatçısı Timm Rautert oldu. Dizinin küratörü Necmi Sönmez Timm Rautert'in "The Final Program" projesini Dünyanın Sonundan Bir Gün Önce başlığı altında yorumladı. Yazıdan bir alıntı: "Toplam onaltı adet siyah beyaz fotoğraftan oluşan bu dizi Venedik'teki Campo Sant' Angelo meydanını betimlemektedir. Kimi fotoğrafların altında görülen gümüş renkli 'Archivio di Stato' mühürü çalışmaya adeta tarihi arşivlik bir malzeme havası kazandırmaktadır. Bu seride dikkatli olarak bakıldığında algılanacağı gibi kimi binalar farklı perspektiflerden birçok kere fotoğraflandığı için tipik bir Venedik meydanı panoraması karşımıza çıkmaz. Üzerinde tek bir insanın bile gözükmediği bu fotoğraflarda geçen yüzyılları çağrıştıran eski bir atmosfer hâkimdir."