Düşünmenin hüzünlü bir yazgısı vardır. Salt edimselliğinde düşünce dinleyicisini bulamaz. Düşünmek kötü zamanlamadır. Özürlü bir şimdi'de parlar. Kendinden başka ölçüsü yoktur. Bu da ölçü değildir zaten! Umut geleceği nostalgia ise geçmişidir. İkisi birden kökeninde yurt özleminden başka bir şey değildir: Yurda dönüş umudu/özlemi/acısı. Hep uzakta olan varlık'a yakınlaşma çabasıdır. Bu çabanın ötesinde bir beklentisi yoktur. Düşüncenin açığa çıktığı zaman-mekân aralığı bu yüzden düşünenin varlığın açığa çıkma-gizlenme oyununa tanıklığının aralığıdır. Bu aralık kökeninde düşünenin acı çektiği yerdir. Kırılganlığı ve dayanıksızlığı entelektüel rahatlık ya da Jean Luc-Nancy'nin ifadesiyle korkaklığa izin vermez: Nesnesi yoktur. Belirginleşmiş şeylerin düzeneğinde yer bulamaz kendine. Tanımlamalar sınıflandırmalar açıklamalar ve kanıtlamalar yabancıdır ona. Düşünce deneyimi ne Erfahrung (genel olarak deneyim) ne de Erlebnis'dir (Yaşam deneyimi). En az bencilliğin yaşandığı anda açımlandığı için dili poetikdir. Varlığın masumiyeti ve güzelliğinin karşısında görkemli bir baştan çıkmadır. Bu soylu baştan çıkışın hesap vereceği ucuz ve dar bir normatif etik sorumluluğu yoktur.
İçindekiler :
Mysterium Tremendum: Tanrıyla Karşılaşmak ya da Tanrı'dan Önce "Kendi"yle Olmak - Senem Kurtar
Derrida'da Kökensiz Düşüncenin Kökeni Olarak Différance Emrah Akdeniz
Gilles Deleuze'de "Sorun/Sorunsal" Kavramı Kudret Aras
Sum Ergo Cogito: Ego'nun Fenomenal Zeminine İlişkin Heideggerci Çözümleme Emrah Günok
Nietzsche ve Heidegger'de Varoluşun Trajedisi H. Gizem Kılınç
Sartre Düşüncesi'nde Etik Birliktelik Olanağı: Özne-Biz Gülay Özdemir Akgündüz
John Rawls'un Siyasal Liberalizminin Kantçı Temelleri ve 'Temelsiz'Bir Liberalizmin Tutarlılığı Ömer Faik Anlı
Frankfurt Okulu: Düş Kırıklığı Aklın Büyüsü ve Sirenlerin Sesi Bergen Coşkun Özüaydın
Daemonion Olarak Demokrasi: Polemos'un Dirilişi ya da Demos'un Ölümü Senem Kurtar
Günümüzde İktidar ve Direniş Stratejileri: Gezi Direnişi'nin Demokrasi Deneyimi Üzerine Felsefi Bir Analiz - Remzi Onur Kükürt
Nekrophilia ya da Spinoza'yı Mezarından Kaldırmak A. Kadir Gülen