O kendisinden önce bir şey olmaksızın Evvel'dir. O kendisinden sonra bir şey olmaksızın Ahir'dir. O görünen her şeyde görünür. O gizlenen her şeyde -apaçık olarak- bilinir. O herhangi bir belirişle [zuhur] bir ilintisi olmaksızın bütün suretlerde ve şekillerdedir. O varlığın başlangıcını bildiren ilk harfin hem bâtını hem de zâhiridir. O Evvel'e ait olan bütün harflerin ve Ahir'e ait olan bütün harflerin hazretidir ve zâhir olan bütün harflerin ve bâtın olan bütün harflerin hazretidir. Bundan dolayı O "Evvel"dir "Ahir"dir "Zahir"dir ve "Batın"dır. Görünen veya görünmeyen âlemlerin evvelinden ahirine dek kelimeleri oluşturan bütün harflerin O'nun varlığıyla bir ilintileri olmadığı gibi O'nun varlığına bir etkileri de yoktur.