• Vahye göre düzenlenmeyen günümüz hayat tarzının köklerinin İslam öncesi cahiliye toplumlarına dayanan "cahiliye hayatı" olduğunu belgelemek; bugünün toplumlarının "mürteci toplumlar" olduğunu ispatlamak "irticanın çirkin yüzü"ne dikkat çekerek insanları "İslam'ın iklimi"ne yönelmeye teşvik etmek amacıyla yazıldı.
• Cahiliye toplumlarının "cahiliye düzenleri"yle idare olunduklarına cahiliye düzenlerinin hakim olduğu toplumların da "cahiliye ve irtica toplumları" olduklarına işaret edildi.
• Cahiliye düzenlerinin temelinde "tağutların heva ve hevesleri"nin "atalar dinine bağlılık"ın "Hakk'ın dinini terkederek halkın dinine bağlanma"nın "insanın kendini aklını nefsini enesini ilahlaştırması"nın "hakkı batıla karıştırma"nın ve "İslam öncesi cahiliye hayatına dönüş azmi"nin yattığı vurgulandı.
• Cahiliye toplumlarında; "küfür" "şirk" "fısk" "zulüm" "haksızlık" "adaletsizlik" "istikbar" "zorbalık" "şehvet" "isyan" "fitne" "fesat" "ahlâksızlık" "heva" "soygunculuk" "fuhuş" "tuğyan" vb. melanetlerin yaygın olduğuna; insanların "din" "mal" "can" "akıl" ve "nesil" emniyetlerinin tahrip edildiğine dair örnekler verildi.
• "Sahte ilahlar"ın Allahu Teala'nın hükümlerinin yerine uydurdukları "düzmece kanunlar"ın beşere hükmettiğine işaret edildi; "Nemrudî zihniyet"in "Firavunî fiiliyat"ın hakim olduğu gösterildi.
• Beşeri sistemlerin herhangi birine göre tanzim edilmiş bütün toplumların "cahiliye toplumları" olduğu; herhangi bir konuda İslam'a uymayan toplumların da cahiliye toplumu oldukları belgelendi.
• Günümüz toplumlarının inanç ve hayat tarzı itibariyle İslam öncesi cahiliye toplumlarına dönüşüne örnekler verildi; "hakiki irtica"nın niteliği gösterilerek "irticanın çirkin yüzü" tanıtıldı.
• İslam'a "irtica" müslümana "mürteci" diyen zihniyetin vasıfları gösterildi. Gerçek mürtecilerin hakkı gizlemek için kavramları nasıl çarpıttıklarına tertemiz değerleri nasıl kirlettiklerine bâtılı nasıl hakka üstün kılmaya çalıştıklarına tanık olacağınız örnekler verildi.