Devasa bir hayali evrenin sınırlı bir yüzey üzerinde yoğunlaştırılması... Güneştekin'in resim dilindeki itici güç budur. Bu resimlerde perspektif yoktur bunlar soyut resmin kurallarına göre örgütlenmiş de değildir ve nihayet İslami minyatürlerindeki resim dilinin izini de sürmezler. Ve bu resimleri halı dokumacılığından bakır ve ahşap oymacılığına kadar hiçbir el sanatından hareket ederek anlayamayız. Tam da bu nedenle kapı imgesi açıklayıcıdır: Bezeme geometri ve hat sanatı İslami mimarinin merkezi süsleme unsurlarıdır; bu unsurlar önemli binaların cümle kapıları üzerinde yoğunlaşır. Bu kapılar cennet ve sonsuzluk motifleriyle bağlantılı olan büyülü bir etkiye sahiptir."
Cenup Güneşi Ahmet Güneştekin'in Güneydoğu Anadolu'nun Garzan kasabasında büyüyüp dünya çapında tanınan bir sanatçıya dönüşümünün izlerini adım adım sürüyor. Sanatçının öne çıkan eserleri ile bu eserlerin üzerine ünlü sanat eleştirmenlerinin yazdığı makaleleri bir araya getiren kitap Güneştekin'in görsel dünyasının renklerini ışığını duygusunu tekniğini ortaya koyan bir rehber niteliği taşıyor. Otodidakt sanatçının tarih köken mistisizm ve mitolojiyi harmanlayıp sanatın farklı disiplinlerinde ürettiği özgün eserlerin kapılarını açıyor...