"Yol bir sürek binbir" kuramı değişik coğrafi alanlara dağılan Alevi toplumundaki
inançsal alana haiz farklı uygulamaların ortak algılarla ele alınışına işaret eden bir nosyondur.
Otantik inanç ritlerini/erkânlarını sentezleme geleneğiyle içselleştiren Alevi anaları réberleri
pirleri mürşidleri zakir ve dervişleri talip topluluklarına kendi ana dilleriyle doğaçlama
gılbanglarıyla/dualarıyla sunmuşlardır. Bu vesileyle doğal ortamlarda toplumsal bilince
dayanan kabullerle sosyal hayatın ahlaki değerlerini bölgesel ayırımlar ekseninde dahili
modellerle yaşatmanın çabası içine girmişler.
"Yol bir sürek binbir" kuramı ile değişen zaman ve mekan kapsamında ortaya çıkan
"Yol'da bir/birlik olma" temel ilke perspektiviyle "bin bir" değişkenliklerle hareket edilmesi
anlatılmaktadır. Burada esas olan Hakk'a adalete ahlaka kâmilliğe varılan "Doğru Yol"dur.
Elbette bu ana eksene ulaşmanın irili ufaklı engebeli düz tâli ve patika yolları
bulunmaktadır. İşte bu tâli yollar pratikte "sürek" olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kitapta
ise Yol'un süreklerinden biri olan Réya/Raa Heqî Süreği (Kürt Aleviliği) anlatılmıştır.