Satır aralarında roman ve öykü yazma serüvenine kısmen değinilen ilk bölümde yaratıcı yazarlık kavramına birçok açıdan bakmaya gayret edildi. İkinci bölümde; şairin çıkmazı şaşkını engeli yorgunu eleştirmeni korkusu benzeri başlıklarıyla şiir okurlarını şair adaylarını şiirin şairliğin genel sorunları üzerine daha çok sorularla düşündürme yolu denendi.
Teknikler 'okuryazar'ı 'okuyan ve yazan'; 'okuyan ve yazan'ı da 'yazar' yani okunabilir metinler üreten birey yapabilir. Güzel sanatlar bölümlerini bitiren herkesin bir 'sanatçı' sayılamayacağı gibi 'yazma' eğitiminden geçen herkesin de bir 'yazar' bir 'öykücü' bir 'romancı' olması beklenemez. Ancak güzel sanatlar eğitimi almış bir insanın sanata yaşama insana bakışında bir farklılık olduğu gibi yazma eğitimi alan bir insanın da yaşama bakışı insanı algılayışı kendini ifade edişi sıradan olmayacaktır. Öykü roman yazmanın da yaratıcılık açısından diğer sanat dallarından farklı bir yerde durmadığı bir gerçektir. Dolayısıyla teknikler öğretilebilir yaratıcılık içinse bir 'farkındalık' yaratılabilir. Fakat şiir için durum oldukça farklıdır. Çünkü şiir; kuramdan teknikten öte sezgiyle esinle yazılabilecek yaşanabilecek bir süreçtir. Sadece teknikle şair olunmaz; teknik tek başına kişiyi ancak konuya uzman kılar öğretmen ya da eleştirmen yapar.