GERGEDANLAR (1959) SANDALYELER (1952) ve DERS(1951) gibi oyunlarıyla absürd tiyatronun en önemli figürlerinden olan Eugène Ionesco insanlar arasındaki iletişimsizliği dilin saçmalığını ve davranışların basmakalıplığını her düzlemde aktarmaya çalıştı.
BEYAZ VE SİYAH işte bu çabanın bir başka ürünü olarak resim ile yazının eşzamanlı ilerlediği bir yapıta dönüşüyor.
"Resim yapmayı bilmeyi gerçekten çok isterdim şimdi: Göstermeye çalıştığım şey sahiden ölüm ve yaşam."
Ionesco insanın üstündeki örtüyü kaldırıyor ve temel güdülerini gösteriyor.
- Vladimir Jankélévitch
Zincirlerim çirkinlik üzüntü sefillik yaşlılık ve ölümdür. Hangi devrim beni bundan kurtarabilir? - Eugène Ionesco