Keşmir Kandahar gibi Afgan şehirleriyle Hindistan'da oluşmaya başlayan Binbir Gündüz Masalları; Isfahan Bağdat Basra Musul Şam Kahire gibi Orta Doğu şehirlerine; Kazan Tataristan gibi Orta Asya merkezlerine uzanan geniş bir mekânda oluşumunu tamamlar. Binbir Gündüz Masalları Binbir Gece Masalları'na cevap niteliğinde Keşmir Hükümdarı Turan Bey'in kızı Ferahnaz'ın erkeklere güvenmediğinden evlenmek istememesi üzerine dadısının bin bir gün süren anlatılarının toplamıdır. Binbir Gece Masalları'ndan sonra ortaya çıkan Binbir Gündüz Masalları da Doğu'nun 'hikâye etme' geleneğinin temelini oluşturur.
Dünya edebiyatıyla Türk edebiyatında yüzlerce yıl sevilerek okunan bu metinler eski edebiyatımızdaki benzerleri gibi iyi güzel doğru yararlı ve sağlıklıyı içselleştirmiş kişilerle kurulan toplumsal bir dokuyu hedefler.