Sinemanın ilk yıllarında sessizliğin ya da projeksiyon makinesinin gürültüsünün giderilmesi gibi pragmatik olarak kullanılan müzik; sinema ve müzik teknolojilerinin gelişmesiyle beraber toplumsal dönüşümlerin de getirdiği yeni estetik bakış açılarıyla bu işlevinin ötesine geçmiştir.
20. yüzyılın son çeyreği ve 21. yüzyılda film müzikleri besteciliğini doğrudan etkileyen akımlardan Minimalizm ve zamanla onu takip eden Postminimalizm ana-akım sinemada sıkça kullanılması bakımından öne çıkmaktadır.
Bu çalışmada Minimalizm ve Postminimalizm'in ortaya çıkış ve gelişme süreçleri anlatılırken kullanımları da müzik analizleriyle örneklendirilmiştir.
Çalışmada Analizi Yapılan Müzikler
Inception (Başlangıç 2010) ve Interstellar (Yıldızlararası 2014): 2011 ve 2015 En İyi Özgün Film Müziği Oscar Adayı/Besteci: Hans Zimmer
The Imitation Game (Yapay Oyun 2014) ve The Danish Girl (Danimarkalı Kız 2015): 2015 ve 2016 Oscar ve Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Adayı/Besteci:Alexandre Desplat
The Theory Of Everything (Herşeyin Teorisi 2014): 2015 Altın Küre En İyi Özgün Film Müziği Kazananı Oscar BAFTA ve Grammy Adayı/Besteci: Johan Johannson
Intouchables (Can Dostum2011): Besteci: Ludovico Einaudi