Felsefî-Kelâmî çizgide olan Seyfuddîn Âmidî Allah'ın varlığını temellendirmede ispatı zor olan cevher ve arazın teselsülünün imkânsızlığı ile ispat-ı Vâcib yerine daha çok Kur'ân'da da sıklıkla bahsedilen mevcûdâtın sürekli yenilenmesi olgusunu gözler önüne sermektedir. Zira ona göre bu müşâhede sınırlarımız içinde olup her zaman karşılaşılmakta insan psikoloji üzerinde derin yansımalar meydana getirmekte ve bunun ispatı da daha kolaydır.
Temaşa ettiğimiz her şeyin yok iken var olduğunu hatırlatan Âmidî buradan hareketle her varlığın mümkün ve hâdis (sonradan) olduğunu her mümkün varlığın bir müreccihi (tercih edicisi) ve her hâdisin de bir muhdisi (sonradan onu varlık sahasına çıkaranı) olduğu gerçeğine ulaşmaktadır. Âmidî daha önce ispat-ı Vâcib için ortaya konulan delillerin bir kısmına da ciddi eleştiriler getirmektedir.
Allah'ın sıfatları konusunda da kendine özgü yaklaşımları ve eleştirileri olan Âmidî Allah'ın sıfatlarında teşbîh ve nefye düşmeden Allah'ın zâtına ve tenzih düşüncesine uygun açıklamalar yapmaktadır. Ona göre doğru olanın Allah'ın zatının kemal sıfatlara sahip olduğunu benimsemek sonra da O'nun zâtında hiçbir eksikliğin olmadığını kabul etmektir.