Görülen her şey fotoğraflanabilir ve farklı bağlamlarda farklı anlamlar yüklenerek sonsuz sayıda çoğaltılabilir. Günlük gazetede yer almış bir haber fotoğrafı daha sonra bir müzenin duvarında sergilenebilir. Ancak görsel içeriği değişmediği halde artık haber olarak görülmek yerine tarihsel toplumbilimsel veya sanatsal açıdan betimlenecek ve öyle görülecektir. Bunun da ötesinde aslında hiç var olmamış fotoğraflar romanlarda betimlenir ve yazarın istediği şekilde görülür. Bir fotoğrafın anlamını tamamlamak fotoğrafı görsel bakımdan yorumlayabilmek için betimleme gerekir. Betimlemeyi yapacak olan ise fotoğrafa bakan kişidir. Görme edimini sağlayan betimleme edimidir.
Fotoğraf makinesi göz ile karşılaştırılabilir. Ancak fotoğraf makinesi düşünmez. Yargılama seçme düzenleme dahil etme dışlama ve yakalam ile ilgili her şey fotoğrafçı aracılığıyla olmak zorundadır. Düşüne ve gören fotoğrafçıyla kaydetme aracı olan fotoğraf makinesi arasındaki ayrışımdan dolayı fotoğrafa bakan kişi için herhangi bir fotoğrafçıyı yaratıcı olarak nitelendirmek diğer görsel sanat dallarıyla uğraşanları nitelendirmekten daha zordur.
Fotoğraf üzerine yoğun düşüncelerden oluşan bu kitapta Price fotoğrafı tarih toplumbilim göstergebilim ahlakçılık açılarından ele alırken edebiyat yapıtlarında da fotoğrafın kullanımını inceliyor.
Bütün bu süreç boyunca W. Benjamin S. Sontag R. Barthes R. Lowel ve R. Musil gibi yazar ve düşünürlerin görüşlerine de yer veriyor hatta bu serüvende onlarla tartışmaktan kaçınmıyor.
Fotoğraf-Çerçevedeki Gizem konusunda hem kuramsal hem de uygulamaya ilişkin düşündürücü fotoğrafla doğrudan ilgisi olmayan okurların da büyük ölçüde ilgisini çekecek bir kitap.