Leylâ Erbil'in zihinsel özgürlüğü en başta yapıtlarının alışıldık edebiyat türlerinin sınırlarını zorlama sonucunu doğurmuştur. Genellikle öykücü ve romancı olarak tanınsa da Erbil'in yaygın kabul gören bu edebi türlerle onların klasik formlarıyla bir "sorunu" olduğu hemen her yapıtında fark edilir. Kabaca "roman" "öykü" diyebilsek de türünü yaslandığı geleneği ilk anda tam belirleyemediğimiz birbirini yinelemeyen kendine özgü yapıtlar ortaya çıkarmıştır. Yine de belli bir tanışıklıktan sonra bilmediğimiz bir metni elimize geçse onun Erbil'e ait olduğunu rahatlıkla anlarız. Tuhaf Bir Kadın'ın önceleri bir öykü kitabı sanılmış olması bu bağlamda ilginçtir. Yazarın romanını "bitirmemesi" de önemlidir. Bu romanın yeni baskısında yazar okura Mustafa Suphi'nin kaderiyle ilgili yeni kaynaklar ulaştırır. Dikkat edilirse tanımı gereği bitmiş yazarından kopmuş okura fırlatılıp orada kalakalmış bir edebi türde romanda yapılmaktadır bu güncelleme...
Süha Oğuzertem
(Leylâ Erbil'de Etik ve Estetik
Yay. Haz. Süha Oğuzertem Kanat Yayınları 2007