Leonardo Sciascia bu kitabında bugüne kadar çözülememiş esrarengiz bir kaybolma vakasının izini sürüyor. Dahi fizikçi Ettore Majorana'nın kayboluşu... Majorana da Sicilyalı kendisi gibi. Polisin özensiz soruşturması hiçbir sonuç vermez. Dosya kapanır. Ettore Majorana kayıptır. İntihar ettiğine inanmaktadır herkes. Arkadaşları polis.. Annesi dışında. Sciascia dahi fizikçinin hayatına çalışmalarına çalışma tarzına çevresine bilim karşısındaki Sicilyalı tutumuna ''garip'' karakterine ışık tutarak aydınlatmaya çalışır olup bitenleri. Bunu yaparken bilimin felsefenin edebiyatın tarihin politika ve etiğin şiirin rolüne hayatımızın anlamına da değinir sık sık. Onun hayatını davranışlarını kararlarını başka türlü anlamlandırabilmemiz imkansızdır çünkü. Bilim insanlarının çok azınlıkta kalan bir bölümünün yirmi yıldan daha uzun süredir duvarda asılı duran bu Çehov silahının kaldırılmasını ve kullanılmamasını istedikleri için terk ettikleri kalabalık bir bölümünün ise hevesle devam ederek patlamasına neden oldukları bu cehennemi oyun sahnesinden Majorana olacakları önceden fark ettiği için mi çekilmişti yoksa1937'de? Agamben 2016 yılında Majorana'yı konu edindiği kitabında hala bu ''gerçek neydi?'' sorusunun cevabını aramaktadır. İtalyan ve Alman faşizmlerinin ve Amerikan demokrasisinin ''savunma hassasiyetlerinin'' ''beka sorunlarının'' ayyuka çıktığı bir dönemin Manhattan Projesi'nin Hiroşima'nın ve Nagazaki'nin Shakespeare'in soneleri Dante'nin Ulysse'si ve başka şiirler başka oyunlarla da resmedilen cepheden görünüşü.