Hollywood sinemasının en sevdiği filmografik karakterlerden biri gazetecidir. Gazetecilerin sık sık filmlere konu olmasının iki temel nedeni vardır. Birincisi gazetecinin ve gazetecilik pratiklerinin klasik anlatı yapısına uygunluğu ile ilgilidir. Çünkü sinema filmlerinde gazeteci gerçeğin izini süren maceradan maceraya koşan kendini tehlikeye atmaktan çekinmeyen ve kamusal menfaatleri korumaya çalışan bir çeşit halk kahramanıdır. İkinci olarak filmlerde üretilen gazeteci imgesi daha geniş mitsel ve ideolojik anlam dünyalarıyla ilişkilendirilir. Bu çerçevede üretilen gazetecilik imgeleri egemen ideolojik formasyonları besler.
Filmlerde gazeteci imgesinin kahraman/anti-kahraman ikilemi etrafında sunulduğu görülmektedir. Gazeteciye dair üretilen imgesel düzlemin en ayırıcı özelliklerinden birinin bu ikilem olduğunu belirtebiliriz. Bu kitapta kahraman-anti-kahraman ikilemini yansıtan dört farklı film incelenmiştir. Ace in The Hole (1951) ile Nightcrawler (2014) filmlerinde anti-kahraman gazeteci; All the President's Men (1976) ile The Post (2017) filmlerinde ise kahraman gazeteci imgesinin izi sürülmüştür.