"Işık ve Renk" isimli kitap renk ve ışık kavramlarının sanat yapıtlarıyla olan ilişkisine odaklanıyor. Sanat yapıtlarının renk ve ışık ile olan ilişkisi sanat tarihini biçimlendiren yaratıcı sanat örnekleriyle anlatılıyor. Kitapta sanat tarihi boyunca irdelenen ışık ve renk konusu "Işıktan Renge" ve "Renkten Işığa" olmak üzere iki ana izlek üzerinden ele alınmıştır. Işık ve renk sanatçıların ele alış biçimine göre sanatın temel noktasını oluşturan eğilimler olarak göze çarpar. Bu iki kavram taşıdığı önem ile derinlemesine bir kazı çalışması olarak ele alınmış sanat uygulayıcısı kişiler için rehberlik görevi görmüştür. Bu sayede okurun plastik filozofik bir çerçeve yakalaması sağlanmıştır. Sanat okurlarını salt anlamsal ve sembolik olanın yolundan ayırıp sanat kavramlarıyla düşünen sanatın kendisine eşlik edecek yaratıcı bir yolu seçen bireyler için bu çalışma donanımlı olmayı sağlayan anahtarlar ile zengindir. Ayrıca Türkiye'de eksikliği vurgulanan sanat bilimine sunduğu katkılara bir yenisini daha ekliyor. Özkan Eroğlu'nun bilinen tekrarlar yerine bir filozofinin parçası olarak sanat yapıtları öz ve analojik gerçeklikler ortaya koyar. Renk ve Işık sanatın aydınlık-karanlık ilişkisine dayandırılarak tinsel bir düşünme uzamının bir parçası olarak da kitap boyunca verilen ışık ve renk ilişkisinin felsefi anlamda yaratıcı zeminidir. Kitabın önsözünde yer alan metin bu durumu açıkça gösterir:
"Hayâl Gücü" "Esin" ve "Filozofik Sezgi" bilgisine sahip olacak kadar kendini geliştirebilen insan yalnızca bir sanat eserinin gerçek anlamını görmezden kalmaz onu derinlemesine irdeleme iradesini de kendinde bulmuş olur. Bu anlamda görmenin ve gördüklerini düşünmenin gücü ortaya çıkar. Bu görme görsel sanatlarda nasıl gerçekleşir? Işık ve renkle. Işık ve renk arasındaki sonsuz ilişkiyi belirleyense aydınlık-karanlık karşıtlığının sonsuz dereceleridir."
İçindekiler
Bölüm 1 İlk Zamanlardan Giotto'ya
Bölüm 2 Giotto'dan Maniyerizm'e
Bölüm 3 Maniyerizm'den Monet'ye
Bölüm 4 Monet'den Günümüze