İlim bir şeyin sûretinin zihinde hâsıl olmasıdır. Hâsıl olan sûret ya tasavvur ya da tasdik şeklinde olur. Tasavvur bir şeyi zihinde canlandırmak tasarlamak anlamındadır ve ilmin ilk kısmını oluşturur. Zihinde hâsıl olan bu kısımdan hareketle hâsıl olmayan kısımlara ulaşılır. İlmin tasavvur ve tasdik kısımlarından hareketle müteahhirûn mantıkçıları mantık eserlerini tasavvur ve tasdik şeklinde iki kısımda incelemektedir.
XIV. yüzyılın önemli kelamcı ve mantıkçılarından biri olan Teftâzânî de mantık ilminde ortaya koyduğu eserlerle müteahhirûn mantık geleneğini sürdürmektedir. Bununla birlikte Teftâzânî mantık ilminin tartışmalı konuları arasında yer alan tasavvur lafız beş tümel ve tanım konularına getirdiği açıklamalar ile bu alanda önemli bir yer edinmektedir.
Bu kitapta mantık ilminin ilk kısmı olan tasavvur Teftâzânî'nin tasavvur anlayışı merkezinde giriş üç bölüm ve sonuç halinde ele alınmakta ve bu bölümler çerçevesinde oluşan problem ve çözüm önerileri incelenmektedir.