Dünya teknoloji desteğinde her alanda gerçekleşen gelişmelerle çok hızlı bir değişim yaşamaktadır. Bu değişim bireyden topluma her anlamda kendini hissettirmekte ve yarının dünyasını şekillendirmektedir. Tüketim teknolojiyle şekillenirken daha teknoloji merkezli bir yapıya da evrilmiştir. Tüketimin özü ve biçimsel gerçekliğinin yeniden tanımlandığı günümüzde yeni bir kavramsallaştırmayla konunun yapısının daha iyi anlaşılacağı düşünülmektedir. Bugün oluşmakta olan ve içerisinde bulunduğumuz yeni dünya düzeninde teknoloji ve tüketim gündelik hayatı doğrudan etkisi altında tutan temel olgulardır. Yeni dünya düzeninde etkisi mutlak olan teknoloji ve tüketim olgularının anlaşılması ve bu olguların yarattığı geleceğin dünyasında biliçli bir konuma sahip olmanızda bu eserin faydalı olacağı düşünülmektedir.
Kitap kapsamında Teknoloji; endüstri devrimleri big data dijitalleşen ekonomi ve pazarlama 4.0 gibi öne çıkan gelişmeler nezdinde gündelik hayata etkisi bağlamında ele alınmıştır. Tüketim ise; tüketim kültürü tüketim toplumu kapitalizm kültür endüstrisi küreselleşme demir kafes ve panoptikon kavramlarının sunduğu ortak perspektifte değerlendirilmiştir. Matrix kavramı gerçekliğe yeni bir bakış sunması amacıyla şüphecilik mağara alegorisi kötü cin benzetmesi ve simülasyon teorisi kapsamında yeniden kavramsallaştırılmıştır. Gündelik hayat çerçevesinde yeniden tanımlanan matrix tüketimin teknolojiyle aldığı biçimi ortaya koymaktadır. Bununla birlikte hem tüketim matrixinin daha görünür bir hal alması hem de olası gelecek perspektiferinin birer sunumu olarak; The Matrix The Animatrix Assassin's Creed Mortal Engines ve Black Mirror isimli yapıtlar göstergebilimsel olarak incelenmiştir.