Bu kitapta oyunculuk sanatını etkileyen paradoksal unsurlardan ve oyunculuğu kendi başına bir sanatsal disiplin olarak nitelendiren ilk düşünür olan Diderot'nun görüşlerinden yola çıkılarak geçtiğimiz yüzyıl içerisinde başka tiyatrocuları ve eğitmenleri de etkilemiş yöntemler inşa eden dört tiyatro adamının Konstantin Stanislavski Vsevolod Meyerhold Bertolt Brecht ve Jerzy Grotowski'nin oyunculuğa yaklaşımları inceleniyor. Kitapta her bir yöntem kendi tutarlılığı ve diğer yöntemlerle girdiği ilişki içerisinde değerlendiriliyor. Bir oyunculuk yöntemini belirleyen unsurların neler olması gerektiği üzerinde duran bu araştırma oyunculuk sanatına yönelik ilgide yöntemsel bir kışkırtma sağlamayı; oyunculukla uğraşanlara kendi çalışmalarında yardımcı olmayı ve bu sanatla ilgili son yıllarda artış gösteren akademik çalışmalara bir katkı sunmayı hedefliyor.