Coen Kardeşler Sinemasında Maskülen Gerilimler Hollywood sinemasının iki kafadarı Coen kardeşlerin filmografilerinde kendine yer bulan tutarlı maskülen parodi anlatısının izini sürüyor. Kitapta dört farklı yazı vasıtasıyla kardeşlerin sinemasında birer köşe taşı olarak görülebilecek dört farklı filmde maskülen temsillerin ve maskülenite karakterizasyonunun farklı olgu ve kavramlarla girdiği ilişkilerin ortaya çıkardığı gerilimler ele alınıyor. Yazar genel olarak tansiyonu yüksek ve kara komik filmleriyle bilinen Coen kardeşlerin "Coenesk" adıyla anılan üsluplarının güç aldığı temel merkezlerden birinin bu tutarlı maskülenite anlatısı olduğunu öne sürüyor.
"Burada erkeklik ne yaptığını bilen insan efsanesinin kayboluşuyla ortaya çıkan bir melankoliden ibaret. Hatta Büyük Lebowski'deki gibi artık ortada olmayan ve zamanında çiziktirilmiş sonrasındaysa zemini yırtılıp atılmış ve sadece izi kalmış fallusun karbon kopyası sadece. Bence Coenler'e has olansa Hasan'ın birkaç film özelinde okumaya soyunduğu bu erillik meselesini ve mizahlarını ironik mesafe denilen meziyet(lerin)in temel kaynağı yapmaları; bunu da hayal edilen ile gerçekte yaşanan arasındaki gerilim bağlamına oturtmalarıdır."
Şahan Yatarkalkmaz