Türk edebiyatında II. Meşrutiyet'in ilanıyla birlikte tiyatro alanında büyük bir yükseliş yaşanır. Gerek oyun yazarlığı gerekse sahneleme işinde devrin edebiyatçıları başta olmak üzere birçok entelektüel isim aktif olarak rol oynar. Ali Ekrem de söz konusu yazarlardan biri olarak dikkat çeker.
Ali Ekrem'in Bâria dışında tam metnine ulaşılabilen diğer iki oyunu Sukut (1919) ve Mama Dadım Darılır (1919) adlarını taşır. Sukut Tarik gazetesinde 22 sayı halinde yayımlanmıştır. Evlilikte sadakat ve eşlerin yaşça uygunluğu temasının işlendiği eserde ayrıca Tanzimat'tan itibaren aydınlar tarafından işaret edilerek eleştiri konusu edilen sözde Batılılaşmış alafranga ve dejenere insan tipinin toplumda ne kadar zararlı olabileceği canlı bir biçimde gözler önüne serilir.
Ali Ekrem'in tam metnine ulaşılabilen üçüncü oyunu Mama Dadım Darılır adını taşır. Oyun Sukut'un hemen ardından Tarik gazetesinde 8 sayı halinde yayımlanmıştır. Bâria ve Sukut'ta trajik unsurları öne çıkararak dram yazmayı tercih eden Ali Ekrem Mama Dadım Darılır ile komedi türüne yönelir. Her ne kadar dram ve komedi gibi farklı türlerde yazılmış olsalar da Ali Ekrem'in bu iki oyununun başlangıç bölümleri ve temel eksenleri birbirine çok benzemektedir. Bu sebeple bu iki oyun karşılaştırmalı inceleme açısından oldukça özgün veriler içermektedir.
Prof. Dr. Meral Demiryürek'in titiz bir şekilde yayına hazırladığı Sukut ve Mama Dadım Darılır adlı bu iki tiyatro oyununu tiyatro ve edebiyatseverlerin yanında edebiyat tarihçilerimizin de ilgiyle karşılayacağını düşünmekteyiz.