Olivier Richon fotoğrafın illüzyonist yanını kullanır ama onunla ilgili olan natüralizm ideolojisini sürdürmeden. Dahası natüralizm burada imgenin retoriği vasıtasıyla yapıbozununa uğratılır: Fotoğraf yalnızca metinle sunulmamış kendisi bir metin olarak düşünülmüştür. Bu retorik imgeyi onun Gerçek'e uygunluğunu öngörmeyen bir uyarım biçimi olarak sergiler. Bu şekliyle o saf bir tiyatrodur: Richon'un fotoğrafları bir söylemin Batılı sanat ve metafiziğin gerçeğe benzeme söyleminin mise-en-scene'idir.
-Michael Newman Associate Professor in Art History at the School of the Art Institute of Chicago
Natürmort Richon'un iki fotoğraf serisini fotoğraf üzerine üç deneme Newman'ın tanıtım yazısı ve The Emptiness of the Image (Imgenin Boşluğu) kitabının yazarı Parveen Adams'la bir sohbetle birlikte sunuyor.