Sinemada şehir nasıl temsil ediliyor? İstanbul "taşı toprağı altın" iken nasıl oluyor da "orospu İstanbul" haline geliyor? Sinemadaki şehir imgeleri şehrin kolektif bilinçaltı hakkında bize ne söyleyebilir? Feride Çiçekoğlu kült bir İstanbul filmi olan Vesikalı Yarim'in verdiği esinle yazdığı kitabında şehrin suretleri ile "kadın"ın ikiye bölünmüş kimliği arasındaki çakışmanın filmden filme nasıl sıklıkla tekrarlandığına dikkat çekiyor. Kadının ev içinde anne eş ve şefkat hatırlatan kimliği ile sokaklarda dolaşan kadının fahişeliği baştan çıkarıcılığı hazzı hatırlatan kimliği arasındaki bölünme İstanbul'un sinemadaki imgesini ele veriyor. Üstelik bu İstanbul'a özgü değil. Dünya sinemasının birçok klasiğinde erkeğin gözünde ikiye bölünüp fetiş haline gelmiş kadın cinselliğinin şehre yansıtıldığını görebiliyoruz.