Yüce Allah'ın lütfu keremi ile İslam fıtratı üzere yaratıldı beşer. Aklın idrakin iradenin ilmin itikadın siyasetin bütün özelliklerin güzelliklerin bilgi kökleri kodlandı öz cevherine insanın.
O ki Allah'ı Rab kabul edip tevhide bağlı kalacağına dair söz verdi ezelde diğer yaratıklara oranla üstün keremli ve şerefli kılındı evrende.
Onun için yaratıldı alem; içindekilerle birlikte melekler bile... Yaratılış sebepsiz değildi bu nedenle yaratılış gayesi takip edeceği yolu yapacağı görevi örnek alacağı ve izinden gidereceği rehberide bildirdi kendisine. Buna göre; gayesi Allah'a kulluk yolu sırat-ı mustakim görevi fitne fesat bitinceye ve insanlar huzur buluncaya kadar insan hakları esaslı adil bir siyasetle iyilikleri emretmek kötülükleri yasaklamaktı.
İtikadi ameli ahlaki ictimai fonksiyonları yanında; dışa hükmeden ana kumanda merkezi itikad davranış kültürü ve yönetim sanatıolan siyaset gibi önemli iki özelliğini öne çıkaran öznel ve sosyal bir varlıktı insan.
O Allah katında çok kıymetliydi fakat kalıbıyla değil Allah'ın içine üflediği ruhu ile.