Miladî XII. asırda İslâm dünyasını gezen Benjamin (1165-1173) ve Petachia (1170-1187) adlı Yahudilere ait bu seyahatnameler Bizans İslâm ve Türk tarihi hakkında bilgiler de içermesi sebebiyle sadece Yahudi tarihi açısından değil ortaçağ dünya tarihi açısından da önem taşımaktadır.
Benjamin İspanya'dan başladığı yolculuğuna Roma Yunanistan Konstantiniye (İstanbul) Kıbrıs gibi Eski Roma ve Bizans'a ait önemli şehirleri gezmiş ve bu şehirlerin tarihî mekânları ticarî ve sosyo-kültürel yapıları hakkında önemli bilgiler vermiştir.
Seyyahlar özellikle de Benjamin gezdikleri yerlerde yaşayan Yahudiler hakkında çok kapsamlı bilgiler vermişlerdir. Bu sebeple ortaçağ Yahudi tarihi araştırmacıları XII ve XIII. asırda İtalya Bizans Filistin Mezopotamya ve Ortadoğu'da yaşayan Yahudi topluluklarıyla ilgili konularda Benjamin ve Petachia'dan mutlaka faydalanmaları gerekir. Okuyucu bu seyahatnamelerde ortaçağ Yahudilerinin o dönemde cemaat halinde yaşadıkları yerleşim birimlerini nüfusunu meslek ve kazanç yollarını mabetlerini (sinagoglar) eğitim-öğretim kurumlarını mezar ve ziyaretgâhları ile cemaat liderleri gibi Yahudilerin ortaçağdaki dinî ticarî sosyal ve kültürel hayatlarının değişik yönleriyle ilgili çok değerli bilgiler bulacaktır.
Seyahatnamelerde Türk ve İslâm tarihiyle de ilgili bilgiler de bulunmaktadır. Meselâ Benjamin Selçuklu sultanı Sencer'in Rey'i istilâ eden Oğuz boylarıyla yaptığı savaşı 20 yıl kadar sonra olayın şahidi bir Yahudiden dinlemiş ve rivayet etmiştir. Onun ifadelerinden Nîşâbur ve çevresinde yaşayan Yahudilerin Oğuzlar'la iyi ilişkiler içerisinde olduğunu anlıyoruz.
Seyyahlar gezdikleri coğrafyadaki gerek Epikurus Karaî ve Sâmirî gibi Yahudi mezhepleri gerekse Dürzî ki Dürzîler'le ilgili İslâmî kaynaklar dışında bilgi veren ilk yabancı kaynak Benjamin'dir- Haşîşî ve İslâm dünyasında ortaya çıkan diğer i'tizâlî (heterodox) cereyanlarla ilgili olarak bu alanlarda çalışmalar yapan dinler ve mezhepler tarihi araştırmacılarına da ilk elden bilgiler sunmaktadır.