Teknik itibariyle Oğuz Karakaş üslûbunu ses üzerinden elde etme tavrı içinde. Şiir yapısında mısraya önemli bir yer açan Karakaş mısrayı birbirini takip eden sesler üzerinden kurmaya özen gösteriyor. Mısrayı başlatan seslerin izini mısra sonuna kadar sürüyor. Bu teknik şiiri bir ses oyununa indirgeyebilecek tehlikelerle dolu bir tekniktir. Fakat Karakaş bizatihi bu teknikle şiirde tesadüfe direniyor. Hem sese hem anlama aynı anda önem vererek sesin kuru oyunlarından kurtulduğu gibi gür bir şiirin imkânlarına kapı açıyor.
En güçlü yanlarından birisi üstün işçiliği olan Karakaş düşmanın adını kulağımıza fısıldayacak son bir kahramandan hür bir ülke özleminden paranın satın alamayacağı hususlara varıncaya kadar dinamizm dolu bir konuşmaya sahip.
"Biz mor denizlerde kulaç atmayacağız
Bizi anlamayacak şairler"