İKAZ: Dervişçilik oynama adına gûyâ gaibi kurcalama numarasıyla ebcedle oyalanma sahibi için kayıbdır. Bize gelince: İSLÂM'A MUHATAB ANLAYIŞ'ı yenileyenin "aynı" bir yerde onun "Yevmiyeleri" vahy'in 46 cüz'ünden biri olan "RÜYÂ" bahsinde uyarmaları varoluş hikmetimin keşfi gereği hâlinde bir sır olarak bıraktığı TAKDİM mevzuum-kim olduğum meselesi bu çerçeve içinde mevzuda geçen âyetler şu ilgisi içinde hadîsler bu nihayet doğrudan veya dolaylı olarak "ben kimim?" sırrı etrafında örgüleştirilmiş 50 küsur eser... Bu eser "ben kimim?" sırrı etrafında kifayete ermiş bir keyfiyetin ilânıdır; hani iki tarafı tanıyan PERDE'nin bir yüzü Üstadım öbür yüzü ben bir fikrî eser. Gerek bahsettiğim ölçü ve ölçülendirmeler gerekse istidadım mânâsına söylüyorum: "Bilinen ve bulunan aranır"... Bildiğimiz elmanın tahlili hâlinde keşif belirten yeni bilgiler. Böylece İKAZ edilen husus da görünüyor: Derviş dervişliğin yolu üzerindedir. Derviş ebcedle uğraşabilir ama onun uğraştığı mevzularda ebcedle uğraşarak derviş olunmaz. Eserde müessirin görünmesi şeklinde eserin İTİBARI sahibinin kim olduğunu anlatır; eserden çok eseri yapanla ilgilenme ve dikkate değer bulma anlayışında bile bunun eserden dolayı olduğu unutulmamalıdır."