Sanat Dünyamız'ın 116. sayısında;
Proust'tan Arter-Sanat İçin Alan'a Tate Modern'den Whitney Müzesi'ne
birçok derinlikli ve rengârenk metin yer alıyor.
Eylül 2009'dan itibaren iki ayda bir yayımlanmaya başlanan ve yeni formatına göre bir sayısı karma yazılara bir sonraki sayısı tek konuya ayrılan başlanan Sanat Dünyamız'ın 116. sayısı karma yazılardan oluşuyor.
Sanat Dünyamız edebiyat yapıtlarının belki de en parlağına imza atan Marcel Proust'un ressamlar üzerine yazılarını Türkçede ilk kez yayımlamaya devam ediyor. Proust'un Rembrandt üzerine metni 116. sayıda Roza Hakmen'in çevirisiyle yer alıyor.
7'den 70'e her yaştan ve kesimden izleyicisi olan Londra'daki Tate Modern Müzesi birçok açıdan dünya müzelerine örnek teşkil ediyor. Sanat tarihçisi Nazlı Gürlek bu müzeyle ilgili genel bir giriş yazısı kaleme aldı.
Gülay Yaşayanlar'ın Ankara Atlas Sanat Galerisi'nde yer alan "Encore" sergisindeki eserleriyle ilgili metni Prof. Mümtaz Sağlam yazdı.
Aralarında Zamanın Devriyeleri Uzun Gecenin Tutsakları ve Geçmişe Açılan Pencere'nin bulunduğu birçok kitabın yazarı Uğur Kökden gençlik yıllarında Paris'te izlediği sergilerle ilgili yayımlanmamış günlüklerini paylaştı.
"Beden Mesafesi" bedeni algılayış üzerine kurulu bir deneme ve yazarı Yırtık adlı romanı yeni çıkan Münir Göle.
Maxwell Anderson imzalı "Sanatçıların Müzesi" başlıklı metin New York'taki Whitney Museum of American Art hakkında. Müzecilik tarihinde bir kilometre taşı olmasını sağlayan çeşitli özelliklere sahip bu kuruluş ilk yıllarındaki aşamaları işletimi koleksiyonu sergileri bienalleri ile incelenmeye değer bir müze.
Bir Vehbi Koç Vakfı projesi olan Arter-Sanat İçin Alan Türkiye'deki sanatsal üretime ve sunum imkânlarına katkıda bulunmayı amaçlayan bir sergi alanı olarak kurgulandı. Gerçekleştirdiği üretimler düzenleyeceği sergi ve etkinliklerle Vehbi Koç Vakfı'nın ilerde kurmayı hedeflediği müze kompleksi için bir hazırlık araştırma ve laboratuvar ortamı sağlayan sanata adanmış bir alan. Sanat Dünyamız'ın 116. sayısında Arter ve açılış sergisi "Starter" üzerine metin ve sergiden görüntüler yer alıyor.
Öncü ve aykırı özellikleri bünyesinde taşıdığı düşünülen avangard kavramı 20. yüzyıl sanatında mı kaldı? Evrimleşti mi? Dr. Rıfat Şahiner bu tartışmayı avangard üzerine yazılmış önemli iki kitap üzerinden inceledi.
"İlker Maga'nın fotoğrafları üzerine" başlıklı yazı yurtdışında yaşayan iki sanat adamını biraraya getirdi. Diğer bir özelliği de İlker Maga'nın ve sanat tarihçisi/küratör Necmi Sönmez'in yakından tanıdıkları İstanbul üzerine olması.