Gianni Berengo Gardin'in Batı estetiğinin en önemli merkezi İtalya'da geçtiğimiz yüzyılın ortasından günümüze kadar çektiği fotoğraflarla başlıyoruz 29. sayımıza. Gardin'in "kendine ait dünyası" İtalya'dan ibaret değil; Paris'ten Berlin'e hatta Hindistan'a kadar geniş bir coğrafyayı kapsıyor. (Yazı: Edward Ruch)
Bu kez komşu Yunanistan'dayız. İkinci Dünya Savaşı'nın son yılları ve hemen sonrası. Voula Papaioannou'nun "kare"leri savaşlı yılların acılarını ve yoksunluklarını bir kez daha anımsatıyor. (Yazı: Mihail Vasiliadis)
Sırada Cem Turgay'ın "düş dünya"sı var. Turgay objektifini Türkiye'nin farklı bölgelerine odaklasa da doğanın insanları önüne katarak verdiği pozlar görüntüleri zamandan ve mekandan bağımsız kılıyor adeta. (Yazı: Pelin Özer)
Akıl hastaneleri ve hastaları görsel bir konu olarak her daim kışkırtıcı bir alandır. Chien-Chi Chang'in 1998 yılında Tayvan'daki Lung-Fa Tapınağı'nda fotoğrafladığı akıl hastaları kendilerine özgü bir farkındalığı yansıtıyor. (Yazı: Ahmet Tulgar)
Dünyanın geleceğine ilişkin bilimsel senaryoların birinde "20 yıl içinde su talebinin arzı yüzde 40 aşacağı ve korkunç çatışma savaş ve katliamlara yol açabileceği" öngörülüyor. Günümüzde bile dünya nüfüsunun üçte biri "su"ya ulaşmak için amansız bir mücadele veriyor. Kadir van Lohuizen'in Gazze Şeridi'nde yaşayanların "suya ulaşma mücadelesi"ni gözler önüne seren fotoğrafları 2009 ve 2010 tarihlerini taşıyor. (Yazı: Ömer Madra)
Gökhan Eren'in bir zil üretim atölyesinde çektiği fotoğraflarla sona eriyor bu sayımız. Elektronik müzik çağında el emeğiyle yapılan bu ziller dünya çapındaki değerini hâlâ koruyor. (Yazı: Ahmet Ilgaz)