Erotik filmler de eğlence sanayiinin bütün öteki ürünleri gibi yapıldıkları yılların sosyal koşullarının ve kolektif psikolojisinin birer aynasıdırlar. Erotik sinema ve onun alt türleri olan seks ve porno filmleri sansürle ve toplumun püritan-babaerkil baskısı ile mücadele ede ede sayısız ifade yolları bulmuşlardır. Zaman zaman salt metaforlarla ve göstergelerle erotiği "ima" ederken zaman zaman toplumun artan hoşgörüsü oranında erotiğin doğrudan gösterimi yoluna gitmişlerdir. Erotik film bu yönüyle kültürün ve popüler kültürün sinema alanındaki en muhalif türüdür. Bu muhalifliğin niteliği ve dozajı bizi popüler kültür üzerinde bir kez daha düşünmeye çağırmaktadır.
Öte yandan kadının son yüzyıldaki özgürleşme taleplerinin doğrudan bu sinemaya yansıyış biçimi yerleşik kadın-erkek rollerinin ekonomik sayısal ve kültürel alan ile bağlantılarını netleştirmek bakımından da ayrı bir önem taşımaktadır. Erotik sinemanın olduğu kadar genelde erotiğin de olağanüstü bir kuramsal analizini içeren bu metin özellikle kendi babaerkil saplantılarının direncinden kurtulabilmiş erkeklerin yazdığı bir metin olması bakımından da çok ilginçtir.