Glasnost Sonrasında Sovyetlerde Sanat kitabında Sovyet Tiyatrosu'nun perestroyka öncesi ve sonrası durumunu gözleme dayanan verilerle değerlendirirken; şiir edebiyat plastik sanatlara ilişkin yenilikleri de sergiliyor. Sanatı 'tarihsel özü benzersiz bir sezişle kavrama yolu' olarak gören Hayati Asılyazıcı sanatsal birikiminin gerekliliğini ise şöyle vurguluyor: 'İnsan köklü kültür anlayışı ve estetik değerleri yüksek sanat etkinlikleri önünde kendini daha yüzeysel bulabilir.' Bu durumda insani derinliğin kaynağına ise ancak sanat eseriyle varılabilmesinden başka bir sonuç kalmıyor geriye... Önemli bir bölümü Broy'da dizi olarak yayınlanan kitabın daha önce yayınlanmamış bulunan Giriş'inde Sovyetler Birliğinde glasnost öncesi ve sonrası sosyo-kültürel konumlar da ele alınıyor. Bir yanıyla belgesel bir yanıyla ise sanatsal yaratıcılığa ışık tutan bir kitap.