Sinemada giderek sayıları artan taşra temalı ya da mekânını taşrada arayan oraya dönen taşranın dünyasını öykü dünyası kılan filmlerin tespitiyle çıkıldı yola. Bu sorgulama içinde görüldü ki sadece sinemada değil toplumsal ve kültürel temsil biçimlerinde benzer bir görünümden söz etmek mümkündü. Bu nedenle de bu kitap sorgulamasını daha geniş tuttu.
Toplumsal idari iktisadi bir mekân ayrımı mıdır taşra? Toplumsal dinamikleri tarif edebilmenin bir karşıtlık kategorisi midir yoksa? Toplumsal dinamiklerin görünümlerini tarifler üzerinden çözmemiz ne kadar mümkündür? Yoksa sık kullanılan tanımlayıcı tarif edici kavramları yeniden ve yeniden deşmek ve çözümlemek ihtiyacı bir gereklilik midir? Elinizdeki bu kitap sözü edilen sorular etrafında açıklayıcılığı kendinden menkul hale gelen taşara kavramını bir kez daha ele almak ihtiyacı ile oluştu.