Göç hareketlerini başlatan nedir? Bu hareketlerin karmaşık doğasını nasıl anlayabiliriz? Göçmenlerin içinde hareket ettikleri yollar boyunca sosyal dünyaya katılışlarını ve yeniden biçimlendirmelerini nasıl görünür hale getirebiliriz? Nermin Saybaşılı Jacques Derrida'nın "hayalet" ve "musallatbilim" kavramlarını araştırmasının merkezine alarak ve bir dizi başka güncel kuramdan da yararlanarak göç hareketlerini ve göçmenleri konu alan sanat çalışmalarını ve belgesel film fotoğraf gibi görsel kültür nesnelerini inceliyor.
Sınırlar ve Hayaletler incelenen beş farklı musallat olma vakasıyla göçün aslında kendi başına bir sorun olmadığını bir "sorun" olarak üretildiğini; problemin sınır inşası ve sınır sendromlarına yerinden edilmeye ve dışlanmaya farklılıklara yönelik tahammülsüzlüğe küresel üretim ve ekonominin gerçeklerine nasıl sıkı sıkıya bağlı olduğunu gösteriyor.
Evet sınırlar var. Ama sürekli musallat olarak sınırları ihlal eden hayaletler de var. Kimbilir belki de yakın geleceğin asıl aktörleri onlar: hayalet göçmenler.