Kuran nasslarının delalet açısından zenginliği uzmanların yeni veya çıkmaza giren olay ve meselelere yeni veya çıkmazdan çıkarıcı çözümler üretmelerine imkân verir. Nassların bu özelliği aynı zamanda kötü niyetlilerin suiistimallerine de kapı açar. Ancak suistimalcilerin değerlendirmelerimize dair muhtemel istismarları dinimizin halkımızın ve adaletin lehine şekil alan görüşlerimizin dile getirilmesine de engel olmamalıdır. Samimiyeti şart koşuyoruz fakat bunun da objektif bir ölçeği bulunmamaktadır.
Kuran'daki Musa ve İsrail kıssasının Mısır bölümünü dinimiz ve halkımız lehine anlamaya çalıştık. Anlama amacımızı gözetmeyenlerin istismarları suiistimalcilerin suçudur kitabın yazarının değil elbet. Kitabın hazırlanmasının ana etkeni Kürtlerin dayanıksız olmadıklarına Musa ve İsrail'i de şahit görmemiz olmuştur. Görüşlerimizde yanılıyorsak düzeltenler olur elbet ama görüşlerimiz Kuran'ın ruhuna uygunsa bu dayanaktan Kürtlerin yoksun bırakılmasının büyük vebalinden de kurtulmuş oluruz inşallah.