Çalışmasının asıl amacının "Altay Şamanizmi bir din midir?" sorusuna cevap bulmak olduğunu ifade eden Potapov Altay Şamanizmi'ni yazılı olmayan bir din olarak nitelendirmektedir. Bu kanaate ulaşmasında da derlediği etnografik materyaller ile yararlandığı diğer etnografik tarihi ve folklorik materyaller etkili olmuştur. Bu dinin teolojik esasları özü ve dogmalarıyla kanunlarının kendi yazılı kaynaklarından araştırılamayacağına bu nedenle çeşitli Şaman inanç görüş tören ve ayinleriyle Şamanların ruhlara ve tanrılara yaptıkları dua metinlerinin derin ve kapsamlı bir şekilde araştırılıp analizinin yapılmasının özellikle de kültün esas kutsal eşyaları olan tef ile Şamanların tören giyisilerinin araştırılmasının gerekliğine dikkat çeken Potapov "Din Olarak Şamanizmi" balığı altında Şamanizm'in eski Türklerin milli devlet dinin olduğunun kabul edilmesinde yarar gördüğünü ifade ettikten sonra bu dine özgü unsurları ele almaktadır.