Georgia O'Keeffe New Mexico'nun çöl manzaralarını ve Frida Kahlo otoportre sanatında devrim yapmadan çok önce Emily Carr kendine has cesur modernliği ve yaratıcı yorumuyla British Columbia'nın doğal manzaraları için benzer bir yol açtı. Orman Sevdalısı'nda Susan Vreeland bağımsız ve maceracı ressam Emily Carr'ın şaşırtıcı kariyerini ele alıyor.
Carr Viktorya kültürünün sınırları aşmak adına Columbia'nın çetin sınırlarını ve yerli halkı tarihin karşı karşıya konulamaz gücü onları tamamıyla değiştirmeden önce resmedebilmek için kendini ortaya koyar. Kuzeybatı Pasifik'in kabile köylerinden Birinci Dünya Savaşı öncesi Paris'inin ressam atölyelerine uzanan Vreeland hikâyesini büyük bir beceri ve merak uyandıracak biçimde anlatarak tüm yıldırıcı olumsuzluklara rağmen bize cesaret deha ve "görme"nin peşinde görkemli bir roman sunuyor.