"Üç Maymun'dan bir kara film olarak bahsetmemizin sebebi öncelikle insan ruhunun karanlıklarını beyazperdeye taşıması. 'Soyut düşünceleri sanrıları yüreğimizin en derin yerlerinde yaşadığımız kavramsal çatışmaları dramatize etmek isteği' diye tarif edilen şeyin böyle bir hikâyenin kahramanları üzerine giydirilmeye çalışılması kuşkusuz birçok tehlike içeriyor. Ancak Nuri Bilge Ceylan estetik olarak işlemekten ziyade filmin varoluşsal tonalitesi içinde ağır ve neredeyse elle tutulur bir atmosfer yaratarak bu tehlikeyi bertaraf etmiş. 2008 Cannes Film Festivali'nde En İyi Yönetmen ödülünü alan Nuri Bilge Ceylan manzaraları grafik paletlere çeviriyor kahramanlarını fırtınalı gökler altında iç bunaltan ışıklar içine yapıştırıyor. Büyük sinema."
Le Monde
Nuri Bilge Ceylan genellikle tam olarak bitirmediği daha doğrusu eksik bıraktığı senaryolarla çekime girmeyi yeğler. Eksiklerin ya da kesin karar verilmemiş noktaların çekimin realitesi içinde zenginleşerek tamamlanmasını umar. Elinizdeki kitapta işte bu Ceylan'ın çekim sırasında elinde tuttuğu orijinal senaryosu yer alıyor. Böylece senaryoda henüz cenin halinde var olan birtakım fikirlerin ortaya çıkan filmde nerelere gittiği başka deyişle bir film yaratmanın NBC'ye has evrimi kolaylıkla görülebilecek.
Kitapta ayrıca filmin Cannes macerası yurtiçi ve yurtdışındaki vizyon yolculuğu sırasında hakkında yazılan sayısız makaleden derlenmiş geniş bir seçki Nuri Bilge Ceylan ve diğer ekip elemanlarıyla yapılmış röportajlar da yer alıyor. Ayrıca Nuri Bilge Ceylan'ın filmin kurgu sürecinde tuttuğu "kurgu günlüğü" yapımcı Zeynep Özbatur Atakan'ın yapım günlüğü ve genç oyuncu Ahmet Rıfat Şungar'ın çekim sırasında tuttuğu çekim günlükleri de bir filmin yaratım sürecine farklı pencerelerden bakabilmeyi sağlıyor.