Balkanlar Ortadoğu ve özellikle Türkiye'deki popüler müzik ve kültür üzerine çalışmalarıyla tanınan Martin Stokes son kitabı Aşk Cumhuriyeti'nde Zeki Müren Orhan Gencebay Sezen Aksu ve popüler müzik üzerinden Türkiye'nin 1950'lerden itibaren geçirdiği dönüşümü mercek altına alıyor. Bunu yaparken de kültür bilimlerinde görece yeni bir bakış açısını yansıtan duygusallık ve kişiselliğin nasıl toplumsallaştırıldığına iktidar ilişkileri ağına nasıl sokulduğuna odaklanan "kültürel mahrem" perspektifini temel alıyor. Türkiye'nin yakın tarihinde artık birer ikona dönüşmüş bu üç sanatçının müziklerinin Türkiye'de "aşk" kavramının gelişimine katkılarını inceliyor.
Müren Gencebay ve Aksu Türkiye'de müzik dünyasında da gündelik yaşamda da derin çoğalan bir etki yaratmalarına rağmen ne akademik ne entelektüel ortamın ilgisine mazhar olmuş üç önemli isim. Stokes kitabında bir yandan bu üç ikonun müziklerini özellikle taşıdıkları duygusal boyut üzerinden anlamlandırmaya ve kamusal kişiliklerini çözümlemeye girişiyor bir yandan da popüler kültürde yarattıkları derin etkiyi tarihsel toplumsal bir çerçeveye oturtup Türkiye'de yaşanan liberalleşme küreselleşme süreçlerini iktidarın işleme biçimlerinde yaşanan dönüşümleri kurcalıyor. Yazar bu üç ulusal ikonun resmi Türk kimliğinden daha samimi ve değişken bir Türklük kavramı çağrıştırdığını öne sürüyor. Anlatısını resmi kültür kamusal kimlik yurttaşlık bilinci kozmopolitleşme küreselleşme köyden kente göç İslami hareket toplumsal cinsiyet aşk duygunun siyaseti gibi temalar üzerinden dokuyan Stokes kuru bir akademik çalışmanın çok ötesine geçerek meselesinin izini sokaklarda gazinolarda odalara asılan posterlerde belediye bültenlerinde parklarda bahçelerde kaset kapaklarında radyo programlarında sürüyor.