Grazia Toderi'den "Atlante Rosso" (Kırmızı Atlas)
Sanat Dünyamız ve küratör Necmi Sönmez'in geliştirdiği "fragMENtaTION" projesinin ikinci sanatçısı Grazia Toderi oldu. 1999 Venedik Bienali 5. ve 11. İstanbul Bienalleri gibi çeşitli sergilerde eserleri ilgiyle izlenen İtalyan sanatçı Grazia Toderi'nin bu proje için geliştirdiği çalışma sanatçının 2009'dan beri sürdürdüğü "ışık" "ışığın algılanması" temasıyla yakından ilgili. Sönmez Toderi'nin çalışmasıyla ilgili yazdığı Gece Işıkları adlı metninden şunları da yazıyor: "Çok çok uzun süreden beri işlerini takip ettiğim Toderi immaterial [maddi elle tutulur olmayan; ruhani] kavramıyla ilgileniyor eserlerinde bunu farklı metod ve tekniklerle görselleştirmeye çalışıyordu. İçimdeki ses Toderi ile hiç zaman kaybetmeden ortak çalışmanın kapılarını aralamamı söyledi. "fragMENtaTION" projesi bu çerçevede ışık olgusunu ele alan sanatçının "görünürlük ya da görünemezlik" üzerine düşüncelerini yorumladığı özel bir alana dönüştü.... Karanlıkta çekilmiş olan imgeler varacağı kentte kendisini neyi beklediğini bilmeyen bir yolcunun tanımsız heyecanını korkusunu ve belirsizliği taşırlar. yolculuk kent varma ya da varamama gibi temalar Toderi'nin adeta bir ipek yün yumağı gibi inceden inceye sararak oluşturduğu eserlerinin en önemli izlekleri (leitmotive) arasında yer alır. sanatçı bu çerçevede İtalo Calvino'nun kitaplarına özellikle de Görünmez Kentler'e sık sık gönderme yapmaktadır.
Burhan Doğançay ile söyleşi
23 mayıs - 23 eylül 2012 tarihleri arasında İstanbul Modern Süreli Sergiler Salonu'nda yer alan "Kent Duvarlarının yarım yüzyılı: Burhan Doğançay retrospektifi" başlıklı büyük sergi çağdaş türk sanatının bu önemli ismine yeniden bakmak değerlendirmek için olanak sağladı. Sanatçının 50 yıllık çalışmalarından 14 ayrı döneminden eserler içeren sergisine dünyada 16 müzenin koleksiyonlarından eser gelmesi Doğançay'ın uluslararası dolaşımının önemli bir kanıtı oldu. Sanat tarihçisi Sena Çakırkaya Burhan Doğançay ile hukuk fakültesindeki yıllarından başlayıp İstanbul'daki müzesinde çocuklara yönelik çalışmalarına varan sanatı ve hayatıyla ilgili bir söyleşi gerçekleştirdi.
Ferhat Özgür ile son dönem çalışmaları üzerine
1965 Ankara doğumlu sanatçı Ferhat Özgür ile sanat tarihçisi Ahu Antmen görüştü. İkili eserler üzerinde konuşurken günümüzde sanatçıların yurtdışında dolaşımı Batı olgusu "gerçeğe büründürmek" gibi meseleleri de tartıştılar.
Elmas Deniz sergisi
Maçka Sanat Galerisi'nde gerçekleştirilen "Bengü Burak Volkan Alp Elmas İz" ?sergi dizisinde yer alan "Elmas" (Elmas Deniz) sergisini Süreyyya Evren değerlendirdi.
Yaygara Güncel Sanat İnisiyatifi paralaks ile bir kültür-kent tipolojisi oluşturuyor
Kuruluşu teoride 2006 uygulamada 2008 yılına dayanan Yaygara güncel sanat inisiyatifinin çalışmalarını Nevin Yalçın Beldan anlattı.
Dünya'nın kentin kültürün üretim yeri olarak sokak
Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü'nde dersler veren Yrd. Doç. Dr. şinasi tek sanat ve sokağın ilişkisini yapıtlar üzerinden notlarla sorguladı.
Tarihe dokunaklı bir müdahale: DDR müzesi
Evrim Altuğ Berlin'de gezdiği kültür sanat mekânlarından DDR müzesini anlattı.
Art43 Basel Fuarı'ndan notlar
Mine Haydaroğlu İsviçre'nin Basel kentinde gerçekleşen dünyanın en büyük sanat fuarının 43.üncüsünü gezdi ve sanatın izlenmesi perspektifinden değerlendirdi.