Edebiyatımızın özgün kalemlerinden Salâh Birsel hiciv sanatının en başarılı örneklerinden birini sunuyor. Dört Köşeli Üçgen mekânın; birey algısı bakımından kırılarak yeniden yorumlanışı belleğin ritimlerine karşı çıkış ahlak totaliterliğine tepki olarak koyulan birkaç karışlık mesafe...
"Değil"lerin dünyasına hoş geldiniz.
"Ben bir gözlemciyim uluslararası bir gözlemci.
Gece uyurken bile gözlemcilik görevimi elden bırakmam.
Gazinoda oturanlar işportacılar memurlar müdürler satınalma kurulu üyeleri şoförler karaborsacılar önemli derneklerin genelyazmanları orospular hırsızlar aydınlar hep benim gözlemim altındadır.
Ben bu gözlemciliğe çalıştığım Tütün Yaprakevi'nin deposunda alıştım.
İşimin günün yirmi dört saatinde etrafı kolaçan etmek olması beni ister istemez kimi gerçeklere varmağa gerçeklerin öteki yanlarını üçüncü yanını dördüncü yanını beşinci on beşinci otuz beşinci yanını görmeğe götürüyordu.
Benim bu görevimi çokları anlamamıştır.
Gözlem gücümü depodaki işlere açık tutuşumun tütünlerin havalandırılması gerektiğini şeflerime haber verişimin özel bir anlamı olduğuna kulak asmayanlar:
Ulan şuna açıkça bekçiyim desene diye bana çıkışmışlardır."